sunnuntai 10. helmikuuta 2013

Sinä et ole pisara meressä. Olet kokonainen meri, yhdessä pisarassa.

 Kun heräsit tänä aamuna, katselin sinua ja toivoin, että olisit puhunut minulle, vaikka ihan muutamin sanoin, kysyen mielipidettäni tai kiittäen minua jostakin hyvästä, mitä tapahtui elämässäsi eilen, mutta huomasin sinun olevan liian kiireinen yrittäessäsi etsiä oikeanlaista vaatteita töihin. Joten odotin. Kun juoksit ympäri taloa laittautuessasi valmiiksi. Tiesin, että sinulla olisi muutamia minuutteja aikaa pysähtyäksesi ja sanoaksesi hei, mutta olit liian kiireinen. Oli hetki, että sinun täytyi odottaa viisitoista minuuttia, jolloin sinulla ei ollut mitään tekemistä paitsi istua tuolilla. Silloin näin sinun hypähtävän jaloillesi, luulin, että haluaisit puhua minulle, mutta juoksitkin puhelimeen ja soitit ystävälle kuullaksesi viimeisimmät juorut. Katselin kun menit töihin ja odotin kärsivällisesti koko päivän. Kaikkine töinesi ajattelin sinun olevan liian kiireinen sanoaksesi mitään minulle. Huomasin, että ennen lounasta katselit ympärillesi, ehkä sinusta tuntui nololta puhua minulle, siksi et painanut päätäsi alas. Vilkaisit kolmen tai neljän pöydän yli ja huomasit joidenkin ystäviesi puhuvan minulle lyhyesti ennen kuin he söivät, mutta sinä et tehnyt niin. Ei se mitään, olihan vielä aikaa jäljellä, ja toivoin, että vielä puhuisit minulle. Menit kotiisi ja näytti siltä, että sinulla oli paljon tehtävää. Saatuasi osan niistä valmiiksi laitoit TV:n päälle. En tiedä pidätkö TV:stä vai et, mitä tahansa siellä meneekään, sinä vietät sen äärellä paljon aikaa, ajattelematta mitään, vain nauttiaksesi esityksestä. Odotin jälleen kärsivällisesti, kun katselit televisiota ja söit päivällistäsi, mutta vieläkään et puhunut minulle. Kun teit kotitehtäviäsi odotin jälleen, kunnes olit tehnyt sen, mitä sinun täytyi tehdä. Nukkumaanmenoaikaan arvelin sinun olevan liian väsynyt. Kun olit toivottanut perheellesi hyvää yötä kaaduit sänkyyn ja nukahdit saman tien. Ei se mitään, sillä ehkä et ole ymmärtänyt, että olen aina sinua varten. Minulla on enemmän kärsivällisyyttä, kuin sinä ikinä tiedätkään. Minä haluan vielä opettaa sinua, kuinka olla kärsivällinen myös muita kohtaan. Koska rakastan sinua niin paljon. Kauan sitten lähdin kauniista paikasta, jota kutsutaan Taivaaksi ja tulin maan päälle. Luovuin siitä kaikesta, tullakseni naurunalaiseksi ja pilkankohteeksi. Minä jopa kuolin, jotta sinun ei tarvitsisi ottaa minun paikkaani. Rakastan sinua niin paljon, että odotan joka päivä kuulla äänesi rukoillessasi, ajatustasi tai sydämesi kiitollisuutta. On vaikeaa ylläpitää yksipuolista keskustelua.. No nyt olet jälleen heräämässä uuteen aamuun ja jälleen kerran minä odotan ainoastaan rakastaakseni sinua ja toivoen, että tänään antaisit minulle hieman aikaasi. Hyvää päivän jatkoa! Ystäväsi, Jeesus...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti